Hoe werkt huren bij Flexibel op weg?

Een auto of bus huren bij Flexibel op weg, hoe werkt dat? Hier vindt u alles wat u moet weten voor het huren van een voertuig bij Flexibel op weg. Deze informatie is gericht op huur per dag, weekend of week. Met huren per maand (shortlease) zijn andere voorwaarden van toepassing die u kunt vinden op deze pagina.

Alle informatie is opgedeeld in 8 hoofdonderwerpen. Klik op het onderwerp waar u meer informatie over wilt lezen. 

Inhoudsopgave

 

1. Wat u vooraf moet weten

1.1 Algemeen

  • Op al onze diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Onze algemene voorwaarden vindt u hier en zijn fysiek beschikbaar bij ophalen van de huurauto.
  • Vóór uitgifte van de huurauto vragen wij u te tekenen voor akkoord op onze algemene voorwaarden en voorwaarden van gebruik.
  • Alle huurtarieven zijn exclusief btw (tenzij anders vermeld), brandstof en bekeuringen.
  • Alle voertuigen mogen worden bestuurd met rijbewijs B.

1.2 Borg

  • Wij werken standaard met een borg van € 500,-. De borg dient vooraf te worden overgemaakt of kan worden gepind bij het ophalen van het voertuig. Contant of met creditcard is niet mogelijk. Na de huur wordt het factuurbedrag verrekend met de borg en het restant teruggestort.

    Bij huur voor langere termijn of vakanties houden we standaard een borg van € 500,- aan + de verwachte huursom. Hiervoor maken we een factuur en dient voor aanvang van de huur te zijn betaald.

1.3 Standaard en verlaagd eigen risico

  • In geval van schade of diefstal is er een eigen risico van toepassing. Als huurder bent u in eerst instantie aansprakelijk. Mocht de schade kunnen worden verhaald op een andere partij, dan bent u geen eigen risico verschuldigd.
  • Het maximaal eigen risico per schadegebeurtenis voor een verhuiswagen/bakwagen is € 1.500,-.
  • Het maximaal eigen risico per schadegebeurtenis voor alle andere voertuigen (auto, personenbus en bestelbus) is € 1.000,-.
 
  • Het maximaal eigen risico voor een verhuiswagen/bakwagen kan worden afgekocht met 50% naar €750 voor € 20,- per dag / € 100,- per week (incl. btw)
  • Het maximaal eigen risico voor alle andere voertuigen kan worden afgekocht met 50% naar €500 voor € 13,- per dag / € 65,- per week (incl. btw)
  • Alle bovenhoofdse schade (1,90m en hoger vanaf de grond) is niet afkoopbaar. De huurder is aansprakelijk voor het totale standaard eigen risico bedrag tot maximaal € 1.500 (verhuiswagen/bakwagen) of € 1.000 (alle andere voertuigen).
 

1.4 Verzekeringen

  • Elk voertuig is WA verzekerd tot het dekkingsgebied van de groene kaart. De groene
  • Op verzoek kunnen we een ongevallenverzekering of schadeverzekering inzittenden afsluiten. Bijvoorbeeld bij een personenbus. Lees op de website van de cosumentenbond meer over de inzittendeverzekering.
  • De casco verzekering hebben wij in eigen beheer. Dat wil zeggen dat u als huurder slechts aansprakelijk bent voor het geldende eigen risico in geval van schade.
  • Overige verzekeringen bieden wij niet aan.
 

1.5 Buitenland

  • Als u in het buitenland gaat rijden bent u verplicht dit aan te geven vóór uitgifte van de auto. Voor rijden in het buitenland rekenen wij een toeslag per dag. De toeslag is afhankelijk van uw bestemming. Hiermee bieden wij pechhulp, passend vervangend vervoer en eventuele hotelservice.
  • Voor rijden in het buiteland bent u zelf verantwoordelijk voor de regels die geleden per land, zoals een vignet of alcoholtester.
 

1.6 Overige kosten

  • De getoonde prijzen zijn inclusief de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en standaard schoonmaakkosten. 
  • Flexibel op weg rekent geen extra kosten voor opties als een trekhaak, sneeuwkettingen, navigatie of iets dergelijks.
  • U betaalt bij ons geen boekingskosten of administratiekosten. 

1.7 Extra bestuurder of bestuurder jonger dan 25 jaar

  • U betaalt bij ons geen toeslag voor meerdere bestuurder. De hoofdboeker is te allen tijde verantwoordelijk voor het voertuig, ook als er andere bestuurders in rijden.
  • Met een geldig rijbewijs B mag u onze voertuigen besturen. Er is geen leeftijdsgrens of toeslag voor jonge bestuurder. 
 

1.8 Wanneer geldt een dagtarief, weekendtarief en weektarief?

  • Dagtarief: één dag huren is van 08:00 ’s ochtends tot 08:00 ’s ochtends de volgende dag. 
  • Weekendtarief: u kunt een heel weekend huren tegen een extra voordelig tarief. Met het weekendtarief huurt u van zaterdag 08:00 tot maandag 08:00. Enkel op zaterdag huren kan ook, tegen het normale dagtarief. Op zondag zijn wij gesloten voor uitgifte. 
  • Weektarief: de huurperiode voor een week is 7 dagen. De starttijd van dag 1 is altijd 08:00 ’s ochtends.
 

Terug naar de inhoudsopgave

 

2. Reserveren van de auto

  • U kunt een aanvraag indienen via onze website (www.flexibelopweg.nl), telefonisch (0341-230301), per mail (info@flexibelopweg.nl)  of via WhatsApp (06 – 30 85 06 50). 
  • Wij nemen u aanvraag in behandeling en sturen u een bevestiging van de reservering met alle geldende afspraken en huurvoorwaarden.  

 

3. Annuleren van de reservering

  • U kunt uw reservering te allen tijde annuleren.
  • Tot 24 uur voor de contracttijd van de eerste huurdag is annuleren kosteloos.
  • Voor annuleren binnen 24 uur van de contracttijd rekenen wij 50% van het dagtarief door. 
  • Voorbeeld: stel u heeft een reservering voor woensdag. De contracttijd is altijd 08:00 uur ’s ochtends, ook als u de auto om 10:00 uur of om 13:00 uur komt ophalen. Kosteloos annuleren kan dan tot dinsdagochtend 08:00 uur. Bij een annulering na 08:00 uur rekenen we 1x 50% van het dagtarief. Ook als u voor meerdere dagen gereserveerd heeft rekenen we 1x 50% van het dagtarief. 

 

4. Ophalen van de auto

  • Ophalen van de huurauto kan binnen de aangegeven openingstijden. Onze openingstijden zijn op maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag van 08:00 uur tot 12:00 uur. Op zondag zijn wij gesloten voor uitgifte. Deze tijden gelden voor het ophalen van de auto. Inleveren kan 24/7. Meer over inleveren van de auto vindt u onder het kopje 6. Inleveren van de auto
  • U kunt uw eigen auto of fiets parkeren op ons terrein. We hebben parkeerplaatsen die ook buiten openingstijd toegankelijk zijn om ’s avonds de gehuurde auto terug te brengen en uw eigen auto of fiets mee te nemen.
  • Bij het ophalen van het voertuig dient u een geldig rijbewijs mee te nemen en een ID-kaart of paspoort. Een dubbele legitimatie is nodig om te voldoen aan de eisen van onze verzekeraar. Wij moeten kunnen bewijzen dat we er alles aan hebben gedaan om de huurder goed te identificeren en controleren, om op die manier misbruik van onze voertuigen tegen te gaan.
  • De borg van € 500,- dient voor uitgifte te zijn voldaan. Dit kan vooraf per bank of ter plekke per pin. Contant of met creditcard is niet mogelijk. 
  • Bij meegeven van de huurauto lopen wij met u mee om uitleg te geven over het voertuig. 
  • Samen met u bekijken we de auto op eventuele schadeplekken en noteren we de kilometerstand. Deze informatie wordt via een tablet vastgelegd en per mail naar u toegestuurd. Zodoende heeft u altijd informatie over de staat van het voertuig bij uitgifte. 
  • De brandstoftank is vol bij uitgifte en de auto dient met een volle tank teruggebracht te worden.

4.1 Eerder ophalen

  • Het dagtarief geldt vanaf 08:00 uur ’s ochtends. Als u het voertuig eerder nog hebt, bijvoorbeeld de avond er voor, dan kunt u het gewenste tijdstip van ophalen aangeven in het reserveringsformulier. De toeslag voor eerder ophalen (avondtoeslag) is € 10,- voor een personenauto en € 18,- voor een bedrijfswagen.
  • U heeft de auto vóór 08:00 uur ’s ochtends nodig om vroeg te vertrekken? U kunt dit aangeven in het reserveringsformulier. Wij nemen contact met u op om uw wensen te bespreken. Voor direct contact kunt u bellen naar 0341-230301.

4.2 Breng- en haalservice

  • Niet in de gelegenheid de auto op te halen? Wij brengen hem graag op locatie.
  • De kosten voor het brengen hangt af van de locatie en situatie. Wij maken voor u een prijs op maat. U kunt uw wensen telefonisch doorgeven via 0341-230301 of in het reserveringsformulier op de website.
 
 

Terug naar de inhoudsopgave

5. Gebruik van de auto

  • Alle verplichte autopapieren zijn aanwezig in de auto, te vinden is een dashboardkast.
  • Roken of huisdieren meenemen in het voertuig is niet toegestaan. Extra reinigingskosten worden doorbelast met een minimum van € 100,-.
  • Langer gebruik maken van de huurauto dan vooraf overeengekomen inleverdatum kan worden aangevraagd door te bellen met 0341-23 03 01.

5.1 Vrije kilometers en extra kilometers

  • Per dag krijgt u 100 vrije kilometers. Dus voor 2 dagen huur 200 vrije kilometers in totaal, voor een week huren 700 vrije kilometers in totaal, etc. Als u meer dan het aantal vrije kilometers rijdt rekenen we € 0,24 (incl. btw) per kilometer. *Let op: dit staat los van het brandstofverbruik. De brandstof is altijd volledig voor eigen rekening. U krijgt het voertuig mee met volle tank en dient hem weer in te leveren met volle tank.

5.2 Pechhulp of direct contact tijdens de huur

  • Pechhulp Nederland is onderdeel van onze dienstverlening. Voor vragen tijdens de huur of pech onderweg kunt u telefonisch contact opnemen. Van ma t/m vr 08:00 – 17:00 en za van 08:00 – 12:00 bel eerst 0341- 23 03 01, anders 0341 – 25 22 14. Buiten openingstijd kunt u bellen naar 06 – 30 85 06 50, 06 44 05 95 77 of 06 15 06 06 52.

5.3 Schade

  • Op het moment dat u schade constateert aan de huurauto moet u dit direct melden door te bellen naar 0341-23 03 01 of te mailen naar info@flexibelopweg.nl
  • Voor schade ontstaan in de periode dat u verantwoordelijk bent voor de huurauto wordt u aansprakelijk gesteld.
  • Bij schade communiceren wij met u de verdere afhandeling en eventuele kosten.
  • Afhankelijk van de omvang van de schade wordt een schade- en herstelrapport opgemaakt door een autoschadeherstelbedrijf of door onszelf.
  • Het schadebedrag zal op u worden verhaald tot het maximum vooraf afgesproken eigen risico.

5.4 Ongeval

  • Bij elke aanrijding met ons voertuig waarbij een tegenpartij is betrokken dient het
    schadeformulier te worden ingevuld. Dit kan met een voertuig van een tegenpartij zijn, maar ook een object als een gebouw.
  • Vul het schadeformulier in; de voor- en achterzijde. Beide partijen moeten het formulier ondertekenen. Maak foto’s van de situatie indien mogelijk.

5.5 Onderhoud

  • Mocht u aannemen dat de auto moet worden nagekeken door een automonteur dan kunt u bellen met 0341-23 03 01 of langskomen bij Van Geenen Auto’s Nunspeet (Industrieweg 58b in Nunspeet).
  • Voor periodiek onderhoud nemen wij contact met u op. Onderhoud wordt uitgevoerd door van Geenen Auto’s Nunspeet.
  • Gelieve eens per twee maanden de bandenspanning en het oliepeil controleren.

6. Inleveren van de auto

  • Inleveren van de auto kan 24/7 en het gewenste tijdstip dient vooraf te worden aangegeven. De auto mag worden geparkeerd op ons terrein en de sleutel in de sleutelkluis.
  • De eerstvolgende werkdag nemen we alle voertuigen in en controleren we deze. Tot het moment van inname blijf je als huurder verantwoordelijk voor het voertuig.
  • Eerder inleveren dan vooraf overeengekomen? Geen probleem. Wij rekenen geen extra kosten.
  • Niet in de gelegenheid de auto terug te brengen? Wij halen hem graag op. Bel voor onze haalservice naar 0341-230301.
  • De brandstoftank is vol bij uitgifte en de auto dient met een volle tank teruggebracht te worden.
  • De auto dienst schoon te worden ingeleverd. Met schoon bedoelen wij na normaal gebruik. Extra reinigingskosten aan het interieur of exterieur worden doorberekend.
  • Na inleveren noteren wij de kilometerstand, controleren wij of de auto is afgetankt, schoon is en geen extra schade heeft vergeleken met het moment van uitgifte.

Terug naar de inhoudsopgave

 

7. Facturatie

  • Na controle van de auto maken we de factuur op, op basis van de overeengekomen afspraken.
  • Wij sturen u de factuur per mail.
  • Uw betaalde borg zal na verrekening van het factuurbedrag worden teruggestort.

 

8. Uw feedback over de huurauto en beoordeling van onze service

  • Wij vinden het belangrijk dat de voertuigen in goede staat verkeren. Naast het periodieke onderhoud en controles, bent u degene die de meeste kilometers maakt. Heeft u tijdens het gebruik iets opgemerkt, dan horen wij dat graag. Bijvoorbeeld een ruitenwisser die niet goed werkt, een deur die niet fijn sluit of een defecte cruise control. 
  • Na de huur ontvangen we graag uw feedback over onze dienstverlening. Wat ging goed? Wat kan beter? Wij sturen u na de huur een mail met een uitnodiging om ons te beoordelen via klantenvertellen.nl. 
 

Terug naar de inhoudsopgave

Contact

Heeft u een vraag? Wij helpen u direct

Contactformulier
Vul online het contactformulier in

WhatsApp
Stuur een WhatsApp bericht naar
06-30850650

Telefonisch
Bel naar 0341-230301